Friday, 1 April 2016

Why I'm Slim

Glasses: Lewi's / Watch: Breitling / Overall: Asos /
Bag: Gucci / Shoes: Topshop

Gibt es auch einen Grund, warum Ihr vom Körper her seid, wie Ihr seid?

Nun betrachten mich andere Menschen mitunter durchaus als schlank. Ich selber kann nicht direkt beurteilen, in welche Figurkategorie ich tatsächlich falle, da mir der rechte Blick dafür fehlt. Mit Sicherheit weiß ich nur, dass meine Figur sich seit weit über 20 Jahren nur wenig verändert hat, und ich praktisch seit Jahrzehnten die gleiche Kleidergröße trage.

Es kommt durchaus vor, dass über mein Gewicht und meinen Körper Bemerkungen fallen und sehr oft gehen diese in die Richtung, dass ich mich um meine Figur ja nicht sorgen müsse. Häufig antworte ich auf solche Aussagen nur ausweichend, denn ich habe die Erfahrung gemacht, dass das, was ich zu diesem Thema zu sagen habe, gar nicht immer so gerne gehört wird. Denn obwohl es stimmt, dass ich esse, was mir schmeckt und dass mitunter sogar in beträchtlichen Mengen, gibt es durchaus noch andere Gründe dafür, warum ich so bin, wie ich bin.

Zunächst hat das praktische Gründe: ich möchte mir nämlich nicht deswegen neuen Klamotten kaufen, weil mir die vorhandenen nicht mehr passen, sondern auch in der Hinsicht frei in meinen Entscheidungen sein. Außerdem habe ich mich an meinen Körper in dieser Form gewöhnt und ich fühle mich wohl im jetzigen Zustand.

Ganz ohne Disziplin würde ich jedoch definitiv anders aussehen. Und da ich in jungen Jahren wirklich dicker war, weiß ich, wie positiv es sich auswirkt, dass nun ich praktisch keine Süßigkeiten mehr nasche, keinen Alkohol trinke und mich sehr regelmäßig bewege. Außerdem esse ich konsequent dreimal am Tag und unterlasse es auch zwischen den Mahlzeiten zu knabbern.

Dass einem auch die Figur nicht immer geschenkt wird, sondern man durchaus selber in dem Zusammenhang gefordert sein kann (sofern man nicht entsprechend durch Krankheiten beeinträchtigt wird), will offenbar nicht jeder hören. Nicht nur deswegen gehören sowohl meine Figur, mein Gewicht und insbesondere auch meine Essgewohnheiten nicht zu den Themen, über die ich standardmäßig freimütig spreche.

Ich antworte gerne und ehrlich auf etwaige Fragen, wenn sich wirklich jemand dafür interessiert - unterlasse aber ansonsten jegliche Belehrungen, wenn jemand sein eigenes Gewicht zum Inhalt eines Gesprächs macht. Denn ich denke, letztendlich muss es jedem selber überlassen sein, wie er mit dem Thema Gewicht umgeht, und was für mich prima funktioniert, muss für jemand anderen ganz gewiss nicht 1:1 abbildbar sein.

Außerdem denke ich, dass jeder selbst sein individuelles Gewicht hat, mit dem er sich wohlfühlt und ich bin überzeugt davon, es ist am allerbesten, wenn man sich auch in dieser Hinsicht von jeglichen Schönheitsidealen freimacht - und sein persönliches Wohlbefinden über alles stellt.

Hat sich Euer Gewicht im Laufe des Jahres verändert? Macht Ihr Euer Gewicht zum Thema? Wie fühlt Ihr Euch wohl?

Ich denke, es ist ein sehr großer Vorteil, dass man viele Kleidungsstücke, unabhängig von seinem Gewicht tragen und gut damit aussehen kann. Ich überlege mir jetzt nur gerade, ob mein olivgrüner Overall, den ich heute mit meiner neuen Gucci-Tasche und den Lace-Up-Schuhen mit dem Schlangenmuster trage, dazu zählt …

Ein wunderbares Wochenende für Euch!


Is there also a reason why your body is in the way how your body is?

Sometimes other people consider me as slim. Personally I can’t judge really in what figure category I actually fall because the ability for judging my body by myself lacks. I know only for sure that my figure didn't change much in the last 20 years, and I practically wear since decades the same dress size.

It's not unusual that I get comments about my weight and my body. Such comments often go in the direction that I'm luckily don't have to care about my figure. Often I reply evasively to that kind of comments, because I have learned that what I have to say on this subject, is not always welcome. Because although it is true that I eat what I like and that sometimes even in significant quantities, there are certainly other reasons why I am the way I am.

First, this has practical reasons: I don't want to buy new clothes due to the reason I don't fit any longer in my existing clothes. Instead I prefer it absolutely also in this context to be free in my decisions. Further, I'm used to my body in the current form and I feel comfortable in my current condition.

However, without discipline, I think I would look definitely different. And since I was really thicker when I was young, I know about the positive affects that I eat sweets very seldom, don't drink alcohol and have regular movement. Further, I eat consistently three times a day and refrain it to nibble between meals.

That also a slim figure doesn't come always easy, and one can be forced to play by oneself an important part in this context (if one is not affected by corresponding diseases), apparently not everyone wants to hear. Not only therefore my figure, my weight and my eating habits in particular don't belong to the subjects about which I speak frankly by default.

I answer honestly if someone is really interested in it - but otherwise omit any teachings when someone makes the own weight to the content of a conversation. Because I think, ultimately, it must be free to everybody how one deals with the issue of the own weight. And what works just fine for me, must not necessarily work in the same way for other people.

Moreover, I think everyone has its individual weight, with whom one feels good and I'm convinced it is the best if everybody is disengaging from any ideals of beauty - and puts the personal well-being above all else.

Has your weight changed in the course of the years? Do you make an issue of your weight? When do you feel well?

I think it is a huge advantage that there are many garments, that look good -regardless of the own weight. I'm considering now only if this is also valid for my outfit of today with the olive-coloured overall, I'm wearing with my new Gucci bag and the python lace-up heels ...

Have a wonderful weekend!



I like to move and discovered this Bavarian barn
during one of our daily walks
Fortunately there is a wide range of garment for each figure

142 comments:

  1. Guten Morgen Rena, sag mir bitte Dass Du zum Hinlaufen andere Schuhe anhattest:)
    Die sind ja wunderschön und passen toll zu Dir. Aber für einen Spaziergang? echt? Du musst wissen ich könnte darin wohl nicht mal stehen :))
    Hm zum Thema, Du hast recht es ist schwierig. Alles jammert immer über Gewicht. Na ja ich auch, zu recht :)) , aber ich bin selbst schuld. Ich esse zu viel Schokolade und zwischen durch auch mal.
    Viele übergewichtige Menschen jammern gern über ihr Gewicht, anstatt das eigene Eßverhalten zu hinterfragen. Und ja ich habe sagen wir drei Garderoben, da verschiedene Größen.
    Du bist schlank, das stimmt und hast es Dir redlich verdient. Gesundes gutes Essen und Bewegung, Du machst das für Dich genau richtig. Wie hast Du es nur geschafft komplett auf naschen zu verzichten? Oder magst Du sowieso nicht süß? Aber ich meine mal gelesen zu haben, dass Du Nachtisch gern hast!?
    Ach Rena bleib wie Du bist. Der Overall ist klasse und mit den Schuhen hui!
    Wünsch Dir einen schönen Freitag, liebe Grüße Tina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Tina, ich habe den Stadl mit anderen Schuhen entdeckt, denn zum Spazierengehen habe ich normalerweise Bergschuhe oder Trekkingschuhe an. Danke für deine Sorge, wir sind dann mit dem Auto an diesen Ort gefahren, als ich das heutige Outfit anhatte :)
      Weißt Du, was ich auch sehr an Dir mag? Dass Du so ehrlich bist und nicht um den heißen Brei herum redest, das zeichnet Dich auf jeden Fall aus und Du hast Dir damit mindestens Schokolade verdient :)
      Danke für Dein tolles Feedback. Ich mag generell Süßes nicht so arg gern, bin halt echt keine Süße :) Und mir ist aufgefallen, wenn ich z. B. länger keine Schokolade gegessen habe, dann schmeckt sie mir noch weniger. Aber Du hast Dir das ganz richtig gemerkt: ich liebe Nachspeisen und esse nach Möglichkeit jeden Tag eine - fällt das dann doch unter Naschen? Ich bin da scheinbar ähnlich wie Du (denn ich kann mich erinnern, dass Du das mal geschrieben hast): ich mag sehr gerne Vorspeisen und Nachspeisen :)
      Wünsch Dir ein schönes Wochenende, liebe Grüße Rena

      Delete
  2. Great look!! Love the heels!!

    My blog: Street Style City

    Also have a look at my photography page: Photography

    ReplyDelete
  3. Ja. In den letzten 27? Jahren bin ich quasi auch immer gleich. Das kann mal ne große 42 sein ode ne kleine 46. Ich habe in der Zeit richtig viel und fast keinen Sport gemacht. Gewicht? Keine Ahnung. Insgesamt bewege ich mich vermutlich weniger, schlafe mehr und trinke mehr Alkohol. Aber ess e weniger und bewusster. Naschen tu ich nicht. Im sinne von unbewusstem Reinessen. Aber ich esse durchaus mal bewußt Eis Kuchen Süßigkeiten. LG Sunny

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dann bist Du praktisch schon sehr lange gleich und auch Dein Umgang mit Essen funktioniert zu 100 % für Dich. Das finde ich toll und wie Du esse ich durchaus auch bewusst Eis und Kuchen :) LG Rena

      Delete
  4. Liebe Rena,
    beim Lesen dachte ich du schreibst über mich, denn auch ich halte mein Gewicht seit über 30 Jahren. Und wie du esse ich alles und viel, aber nur 3 Mahlzeiten am Tag und nichts zwischendurch, Nachtisch gibt es bei mir auch, nach dem Mittagessen einen Kaffee und immer was Süßes dazu, so stille ich meinen Hungern nach was Süßem. Auch ich war in jungen Jahren mal etwas mehr, und weiß wie es sich anfühlt nicht alles anziehen zu können.
    Dein Outfit ist einfach nur wunderbar, die Schuhe, traumhaft.
    Hab ein schönes Wochenende.
    Liebe Grüße
    Gaby
    www.stylishsalat.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Gaby,
      dann habe ich wohl wirklich über Dich geschrieben! Das finde ich einfach so genial, dass es bei so ähnlich ist, wie bei mir mit dem Gewicht und dem Essen :) Danke <3
      Hab ein schönes Wochenende
      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  5. You have really nice figure and you look well and healthy so not need to change, if you eat three times a day and you make sure your body get enough nutrients and vitamins then it's great! being slim is healthier :)
    Loving your look! ❤️
    Xxx
    www.travelera.es

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your encouragement and your lovely feedback :)
      Xxx

      Delete
  6. Ich habe nur eine Regel um mein Gewicht zu halten . "Du bist was Du isst" ...." Erst denken , dann essen ;) Ich überlege vor dem Essen . Danach ist´s auf den Hüften . Meine Figur mag ich , Wo bei andere da sicher noch abnehmen wollen würden . Ich will nur mein Gewicht halten . Zu dem bin ich eine Frau und kein Bügelbrett ;)
    LG und ein schönes We für Dich
    von Heidi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deine Regel macht für mich auch total viel Sinn und man sieht es Dir an, dass sie bei Dir bestens wirkt! Du schaust nämlich richtig gut aus, so wie Du bist!
      LG und ein schöne WE für Dich
      von Rena

      Delete
  7. The subject of body weight is very sensitive indeed and I like the way you wrote about it here. It is better to stress overall health above how ladies look physically like you said. Very beautiful and elegant outfit; (jumpsuit, shoes and bag).
    Have a great weekend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, dear Beauty <3 I agree to what you wrote!
      Have a great weekend.

      Delete
  8. SUPERCOOLES OUTFIT!!!
    ich war als junge frau sehr schlank - und bin über die jahre kräftiger geworden. ja - kräftiger: durchs klettern und durch die arbeiten in haus und garten sind schultern und rücken breiter geworden, die waden dicker und auch die arme sind sehr muskulös. da ich aber nicht zur drahtigkeit neige halten das manche für speck und sind dann verblüfft wie fest z.b. die oberarme sind..... ich habe keine waage - aber wegen der muckis bin ich bestimmt ordentlich schwer :-) ich fühle mich gesund und habe ausdauer und bin sehr beweglich - das sind für mich die kriterien - nicht eine kleidergrösse. wenn mir eine bestimmte art kleidung - zb. jeans/flimsige t.shirts - nicht steht wegen meiner körperform dann trage ich sie eben nicht!
    disziplin beim essen muss natürlich sein - zu viel süsses macht ja nicht nur dick - es schadet auch sonst dem ganzen körper!
    ein schönes weekend! xxxxxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. DANKE!
      Dass es sich bei Dir um Muskeln handelt, sieht man Dir an. Ein magerer Körper würde diese viele und schwere Arbeit, die Du machst auch nie stemmen! Abgesehen davon weißt Du immer was Dir steht, das finde ich auch einfach nur nachahmenswert.
      Disziplin beim Essen zahlt sich auf Dauer wirklich aus, denke ich :)
      Ein schönes Weekend! xxxxxx

      Delete
  9. I cannot believe people would critisize you for being think, what you do with your body is your own business!
    Happy April!
    xo
    Anastasia

    ReplyDelete
    Replies
    1. I neither can’t believe this :)
      Happy April!
      xo

      Delete
  10. Liebe Rena,
    wenn ich nur essen würde, worauf ich Lust habe, würde ich auch anders aussehen. Deshalb habe ich meine Ernährung umgestellt und esse wie du nur drei Mahlzeiten am Tag. Das klappt super und durch die gesunde Ernährung fühle ich mich viel besser. Neue Kleidung ist auch eine super Motivation, wenn ich mal gar keine Lust aufs Laufen oder Sport generell habe.

    Liebe Grüße
    Kathi
    The constant efforts

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Kathi,
      Respekt, Du bist sehr diszipliniert. Ich finde auch, dass man sich durch gesunde Ernährung einfach besser fühlt und auch deswegen ist man sich das wert :) Und dann bin ich ja nicht die einzige, die neue Kleidung als Motivation hernimmt :)

      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  11. I think I've gained a couple of kilos over the past two years and I'm now in the process of losing them. I'm still slim however and I would never allow myself to become overweight. I enjoy being healthy and looking good in clothes! You have a fab figure!

    MY LATEST POST
    bloglovin
    Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sounds like you are really take care of you - I think in the end this will be pay out!

      Delete
  12. Estas preciosa!!! y tu look es ideal.

    ReplyDelete
  13. Der Jumpsuit ist total cool :-*


    Melanie / www.inblushandblack.blogspot.de

    ReplyDelete
  14. You look great and I do love your outfit. My figure...I fluctuate 5kg up and down all the time, but no more than that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I think a little bit fluctuation in the context of the own weight is normal and healthy.

      Delete
  15. Rena, you look stunning in this jumpsuit! <3 As always I also adore also your shoes, which stunning (I would not know how to walk in them, though... i admire you for being able to walk in it!!!)
    Regarding body related sucject, let me share that I do work hard to keep my body in a shape. I do it, because I love how it looks. I do not expect others to put as much effort into their appearance. We all have different priorities.
    What I don't like is disregard of my efforts. As you mentioned, no one want to hear that to remain slim you need discipline and self control. Many of us prefer to live in a bubble in which slim people never work on themselves and get everything for free. But other people believe in fairies or dwarfs. I guess we believe in what is the most convenient for us.
    Have a lovely weekend! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anja, thank you! Fortunately it is very seldom that I can’t walk with shoes :)
      I’m impressed how hard you are working to keep your body in a shape! In my opinion you look fantastic and it’s worth the effect. And I like it you set your own priorities!
      Sounds like you hear the same things in this context like I … and I understand it so well you don’t like to disregard of your efforts. Yes, there seem to be really people who prefer to live in a bubble how you described! Your second last sentence with the fairies and dwarfs made me smile, it’s also so true - and the last one, too!
      Have a lovely weekend! :)

      Delete
  16. Ahhhh! Such a nice outfit! You really have a nice figure. Yay!

    April of: https://beybiapril.wordpress.com/

    ReplyDelete
  17. Ich weiss durchaus, warum meine Figur ist, wie sie ist und was ich ändern müsste, um meinen Körper zu verändern. Zu manchem bin ich bereit, zu anderem nicht, und damit bestimme ich das Ergebnis selbst (von Dingen wie Schwangerschaft und Sportverbot mal abgesehen, aber das ist ja durchaus zeitlich begrenzt).
    Grundsätzlich gilt, was Du gesagt hast: Jeder, wie er mag, solange er auch die Verantwortung dafür übernimmt.

    Linda, Libra, Loca: Beauty, Baby and Backpacking

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du übernimmst zu 100 % Verantwortung, auch für Deinen Körper und wie er ist, das mag ich sehr, liebe Anne! Viele können sich getrost ein Beispiel an Dir nehmen <3

      Delete
  18. Diese Schuhe! <3 Du wurdest aber auf Händen über die Wiese getragen, ja? ;D

    Was das Gewicht angeht, bin ich bestrebt, das zu halten. Und das gelingt mir seit ca. 16 Jahren. Okay, vor der Geburt war ich schlanker und wenn ich alte Bilder sehe, frage ich mich, warum ich mich damals zu dick fühlte (mit Gr.38). Mittlerweile isses 38/40, wobei die Größte nicht das Wohlfühlkriterium ist und da klinke ich mich bei Beate ein. Fühle ich mich gut, bin ich halbwegs "trainiert"? Dann ist das gut. Und auf die Waage stelle ich mich seit Jahren nicht mehr. Blick in den Spiegel und Sitz der Klamotten reichen völlig aus.

    Lieben Gruß,
    Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke <3 Jetzt finde ich es nur direkt schade, dass wir mit dem Auto da waren, denn ich hätte mich auch zu gerne auf Händen tragen lassen :D

      Du bist auch was Dein Gewicht anbelangt, gut unterwegs! Sehr vernünftig finde ich auch, dass Du Dich seit Jahren nicht mehr auf die Waage stellst.

      Liebe Grüße,
      Rena

      Delete
  19. Love your heels. xx, Erin - www.stylebythepeople.com

    ReplyDelete
  20. Great post!
    Jill
    http://jilldap.blogspot.ca

    ReplyDelete
  21. Lovely post! Have a great weekend! :) xx

    Vildana from Living Like V (my first outfit post's on my blog) & Stalia Is BAE

    ReplyDelete
  22. I love your shoes! nice outfit. You are a very positive person. Have a good weekend

    www.elenatake.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, you are a very kind person! Have a good weekend

      Delete
  23. rena, du hast eine super figur :) da wird echt jeder neidisch :D Ich bewundere deine disziplin und muss ehrlich zugeben, dass ich selbst teilweise sehr undiszipliniert bin, ja ich bin ein großer sport fan und liebe volleyball, und mein hobby balett überalles :D ich geh auch gerne joggen wenn die zeit es zulässt, nichts desto trotz ist gerade auch volleyball eine sportart die keine SCHÖNEN muskeln macht :D trotzdem könnte ich den grossen oberarmen entgegen wirken wenn ich weniger naschen würde :D jaja....und vom alkohol...naja, da bin ich wohl der typische wochenend-student-geniesser :D da gehören snacks sowie auch das ein oder andere gläschen wohl dazu....dennoch versuche ich gerade während der woche auch sehr darauf zu achten was ich esse :D aber ich muss definitiv wieder ein bisschen mehr joggen gehen um wieder in meine gewohnte figur zu kommen :)
    zu deinem look: einfach fabelhaft :) ich iebe die farbe an dir und das sieht einfach so mega lässig und cool aus :) absolut top wie wir es von dir kennen <3
    http://www.youtube.com/c/MissLovelyAttitude
    http://lovelyattitude.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankeschön :) Was ich total klasse finde, dass Du so ehrlich zu Dir bist und abgesehen davon, bist Du trotz Deinem wirklich sehr dicht gedrängtem Programm bewundernswert aktiv! Und ich denke, das, was Du „große Oberarme“ nennst, zeigt einfach, dass Du, wie wir hier in Bayern sagen, Schneid (= Mut, Stärke, Kraft) hast. Außerdem gibt es sicher Zeiten im Leben, wo man die Disziplin nicht so wichtig ist, im Vergleich zu anderen Dingen, die Spaß machen :) Von dem her, sei bitte nicht so streng zu Dir, Du siehst toll aus und ich habe einen wirklichen Respekt, vor dem Pensum, das Du absolvierst.
      Nochmal vielen Dank, ich werd gleich ganz rot :D

      Delete
  24. Cool look dear :) kiss

    http://denimakeup95.blogspot.it/

    ReplyDelete
  25. There is nothing wrong to be disclipline in the way you eat. I enjoy everything without deprive as long is in moderation been the same size since teen. I also believe it helps to exercise which I do because I enjoy. You look amazing why change something that is not broken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your encouragement, Jackie! How you do manage it to eat sounds as a very good recipe and congratulations you have the same size since teen!

      Delete
  26. Amazing look! Just perfect!
    http://anna-alina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. that sounds exactly like I am! I stay at a relatively steady weight but I think it helps that I don't often snack, I also naturally eat very slowly so I think I get full quicker!
    Love your outfit :)

    Lori Hearts Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, sounds really we do this in the same way, I like this :) And I agree, to eat very slowly is also supportive :)
      Thank you!

      Delete
  28. You look perfect Rena!!! I love the jumpsuit with the glamorous heels!Plus it brilliantly recalls the color of your fabulous Gucci bag! Each new look of yours is a wonderful surprise! Have an amazing weekend!
    ♥♥♥
    Jeanne
    http://fashionmusingsdiary.com

    ReplyDelete
  29. Your slim figure is perfect Rena!!!!
    Btw, this look is wonderful and your accessories TDF!!!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    My Facebook

    ReplyDelete
  30. Liebe Rena, Ja, jeder ist anders und unsere Körper unterscheiden sich in Gewicht und Disziplin für die Gesundheit. Ich trinke selten aber wenn ich es Freude mit einer Mahlzeit zu tun. Ich denke dass die Ausübung hilft, und ich habe eine strenge Diät, aber ich glaube, insgesamt ist am besten ausgleichen. Dein Outfit wieder ich gefällt, und die Gucci Lace-Up Schuhen sind absolut perfekt! Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende. Alles Liebe von Madison
    Sassy Palate Ventures

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Madison, das stimmt wirklich, jeder ist anders! Und es klingt wirklich, als wenn Du auch beim Essen und Trinken immer das rechte Maß findest. Und Du bist in der Tat sehr diszipliniert. Vielen Dank <3 Alles Liebe von Rena

      Delete
  31. you look great:) love it
    Kisses
    Monika

    ReplyDelete
  32. That is a classy chick look. I love love those olive colored overalls. You look lovely
    Http://sempasite.com

    ReplyDelete
  33. WOW GIRL! Awesome just awesome! Love every item in this look and how you put it all together is just brilliant!

    http://www.simplethingsbyjok.com/

    ReplyDelete
  34. Hello,

    Amazing look ! :D

    Sarah, http://www.sarahmodeee.com/

    ReplyDelete
  35. Tolles Outfit! Den Jumpsuit finde ich wirklich sehr schön :)
    Das Thema Gewicht hat in meinem Leben nie wirklich eine Rolle gespielt. Doch in letzter Zeit habe ich schon gemerkt, dass ich einfach mehr Sport treiben muss. Nicht um abzunehmen oder so etwas in der Art, sondern einfach um mich fitter zu fühlen.

    Liebste Grüße
    Bea von Pink Room

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vielen Dank :)
      Das spricht für Dich, dass in Deinem Leben das Thema Gewicht nie eine Rolle gespielt hat. Und ich denke, das stimmt, dass man sich mit mehr Sport auf jeden Fall auch fitter fühlt.

      Liebste Grüße
      Rena

      Delete
  36. Hi Rena, first of all let me tell you I was about to buy your Gucci bag, we really have the same tastes ! Then, I also have my own discipline and I try to keep my weight more or less the same. You have an amazing figure my friend ! Kisses

    Fashion and Cookies - fashion & beauty blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Vale, really? I like it so much we have the same taste :) I know you are very disciplined and your perfect figure confirms this! Thanks for your lovely words :) Kisses

      Delete
  37. Love this outfit, especially your shoes, Rena. They look gorgeous on you.
    Nina
    http://www.ninasstyleblog.com

    ReplyDelete
  38. So cool Rena.. I love your outfit !

    www.luv4beautyblog.com

    ReplyDelete
  39. The bag looks absolutely fab! Have a nice weekend.

    Luxessed

    ReplyDelete
  40. Love the styling, my weight doesn't change either!
    Have a lovely weekend :)
    Rosanna x
    Rose's Rooftop

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks and congratulations!
      Have a lovely weekend :)
      Rena x

      Delete
  41. wow klasse Beitrag!
    und du schaust so fantastisch aus :*

    xx, laura <3

    ReplyDelete
  42. Liebe Rena,
    Dein Overall ist ja wohl der Hammer. So einen hätte ich gern in Schwarz und dann mit meinen roten Stiefeln zusammen getragen.

    Mit meinem Gewicht hatte ich immer wieder Schwankungen. Das lag aber ganz klar an meiner Undiszipliniertheit und daran, dass ich gern esse und nasche.

    Nur durch konsequente vernünftige Ernährung, keine (oder nur sehr wenig) Süßigkeiten und ausreichend Bewegung komme ich auf mein Wohlfühlgewicht. Ich rede nicht großartig darüber, nur wenn mich jemand gezielt danach fragt.

    Liebe Grüße Sabine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Sabine,
      ich danke Dir! Und so ein Overall in schwarz würde Dir auf jeden Fall super stehen mit Deinen roten Stiefeln!

      Du bist wirklich ehrlich, das ist beileibe nicht jeder in dieser Beziehung :)

      Und das klingt ganz danach, als wenn Du Dein Rezept für Dein Wohlfühlgewicht gefunden hast.

      Liebe Grüße Rena

      Delete
  43. OMG! This jumpsuit is so cool!!!
    Awesome shoes girl!!!
    Chiara - www.shesinfashionblog.com

    ReplyDelete
  44. Wirklich hübsches Outfit Liebes! Danke für deinen Kommentar, bin dir direkt mal gefolgt, würde mich freuen, wenn du zurückfolgen würdest! :)
    Ich habe vor ca. 3 Jahren 25kg abgenommen (wiege jetzt 62kg, was völlig okay für 1,75m ist), in dieser Zeit haben viele gesagt, dass ich ja eine Essstörung haben müsste, weil ich ja so abnehmen würde. Hat mich echt geärgert, weil ich viel Sport und harte Diziplin darein gesteckt habe. Naja, ich habe mir einfach immer gadacht, dass die nur neidisch sind :D

    xoxo Colli || TOBEYOUTIFUL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vielen Dank! Natürlich folge ich Dir gerne zurück :)
      Respekt, dass Du so konsequent abgenommen hast. Ich denke, Du hast ganz richtig gedacht über die Leute, die Dein Abnehmen so unsensibel kommentiert haben :D

      xoxo Rena

      Delete
  45. Wow! Great shoots :)))))
    http://fotmagstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Hey,
    wollen wir uns gegenseitig folgen? Folge mir und ich folge gerne zurück :)
    http://betrendylbeyourself.blogspot.de/

    ReplyDelete
  47. Looking fabulous in the jumpsuit! It's so fun and chic! You have a fantastic figure. And wow, those heels! In love!

    Http://leftbankgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Very insightful post! This look is so chic!

    http://www.coedthreads.com/

    ReplyDelete
  49. I love the simplicity of the outfit, you look cool and cute, Rena. About your topic, you know me by now, honey, I just don't care about food and I definitely don't care for any sorts of sweets.....eeewww.....gimme a QBC instead ;) happy weekend, doll.
    kisses
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Lenya! Yes I know you by now - you definitely focus on the important things in life :) Happy new week, doll.
      Kisses
      Rena

      Delete
  50. i love the jumpsuit!!!
    have a great day dear
    xx,
    http://evelyn-halim.blogspot.co.id/

    ReplyDelete
  51. We are all beautiful in our way, and that barn/farm is just beautiful, Bavaria is beautiful!

    besos,
    M
    The Flower Duet

    ReplyDelete
  52. Great jumpsuit! you look great, your bag is amazing!

    Vanessa,xo!

    http://thefashionstatement.net

    ReplyDelete
  53. Love the Gucci bag it really adds to the outfit!
    xoxo
    Serein
    http://sereinwu.com

    ReplyDelete
  54. Great post dear! :)
    Would you like to follow each other on blogger? let me know so that I could follow you right away and please follow me back as well :)

    xx Jamie | http://www.withlovejamie.com/

    ReplyDelete
  55. Very nice outfit my dear! I love your heels <3

    ReplyDelete
  56. You look always so beautiful Rena, love so much this outfit.
    Amazing shoes!
    Kisses

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  57. I think being confident on what weight we are is more important.
    I am typically slim but i don't care enough if people is body shaming me especially now that i am pregnant and gained 10kgs.

    Btw, you look great in this khaki jumpsuit.

    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree, being confident on what weight we are is important!
      In my opinion it is good and especially healthy you gained 10 kgs in the context of your pregnancy.

      Thank you <3

      Delete
  58. Stunning look!
    Have a nice week-end!
    Gil Zetbase
    http://gilzetbase.com/

    ReplyDelete
  59. Toll siehst Du in Deinem Jumpsuit aus. Ganz ohne Disziplin geht es wirklich nicht. Da kann ich Dir nur zustimmen. Ich esse auch nur alle 3-4 Stunden etwas, worüber die Bauchspeicheldrüse dankbar ist. Auch, wenn Du nicht gerne über das Thema spricht, so finde ich es toll, dass Du darüber einen Post verfasst hast.
    Hab noch einen schönen Sonntag.
    Frühlingshafte Grüße
    Ari
    ARI SUNSHINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke Ari. Da tust Du Deiner Bauchspeicheldrüse wirklich einen großen Gefallen, dass Du nur alle 3 - 4 Stunden etwas isst. Ja, ich habe länger überlegt, ob ich wirklich über dieses Thema, über das ich tatsächlich nicht gerne spreche, schreiben soll. Umso mehr freut mich Dein Zuspruch.
      Hab eine schöne Woche.
      Frühlingshafte Grüße
      Rena

      Delete
  60. love your look and smile!

    http://aistesaint.blogspot.com

    ReplyDelete
  61. Love that jumpsuit with the stylish snake print heels!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ReplyDelete
  62. You have such an incredible figure and it's so awesome that you can wear all your clothes from the past decade still :) I'm the same, I used to be a lot bigger and I have to watch what I eat quite a lot. This jumpsuit is gorgeous on you, the snake lace up shoes give it such a cool edge too

    Rachel xx
    http://www.thedailyluxe.net

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, dear Rachel! You are really slim and if you used to be a lot bigger I can imagine it took and takes you also many discipline. Hopefully you are corresponding proud on yourself <3

      Rena xx

      Delete
  63. Cute jumpsuit
    http://thejoifullife.com/

    ReplyDelete
  64. Ciao =) Your blog is always more and more beautiful. CONGRATS!
    I have a small help to ask you. Could you please let me know what do you think about my last video? It's really REALLY IMPORTANT
    Click here to see the video
    http://www.welovefur.com/video/fur-fair-mifur-2016-video/
    THANK YOU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, such a nice compliment :)

      Delete
  65. Great look dear :D
    Xx Blue Ducklings
    http://www.blueducklings.wordpress.com

    ReplyDelete
  66. You have an amazing figure! The jumpsuit suits you so well. Who cares whatever says, one must be proud of their body, but everything should be balanced too and one must have the right weight, not too high nor too low to avoid illness.

    Aly In Wanderland | BLOGLOVIN | GFC

    xo, Alyssa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks, Alyssa! And you are so right with your words, I can only agree.

      xo, Rena

      Delete
  67. Loving your blog <3
    Would you like to follow each other on gfc & fb? If you follow,let me know, i will follow back =))

    http://beautorgeousworld.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/BeautorgeousWorld/

    ReplyDelete
  68. Interesting post and beautiful bag!

    Sure, let's follow each other, what about IG, FB & Twitter?

    xx

    http://www.the109block.com

    ReplyDelete
  69. Hello again my dear, my stolen from rena Collection get highly great with all the pieces of this outfit..Love green olive tone too, and of course my fav print in shoes...so...can't add no more!! Celebrate your constant size in 20 years, is really nice to feel ourselves as we want. Great kiss from: Noemi and Lolita too

    Melange-Boutique Blog || Instgram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello again my dear, really? I feel very honoured you love all the pieces here so much! And I like it that we both love green olive tones. Honestly I discovered this colour for me only recently but now I’m totally in love with olive :) Thank you further for remembering me to celebrate, I really should do this! Great kiss to you Noemi and Lolita, too

      Delete
  70. You look flawless as always Rena!
    http://silkypearl.com/

    ReplyDelete
  71. You're beautiful and you should always embrace your body! Great post x

    Lina / lina-khalifa.blogspot.com

    ReplyDelete
  72. Was für tolles Outfit und die schöne Location! Schuhe und Tasche einfach ein Traum! Ich kämpfe seit einigen Jahren mit meinem Gewicht, aber im Großen und Ganzen geht es da immer nur um ein paar Kilos, aber ohne Sport und Disziplin ginge es nicht!
    Liebe Grüße
    Alnis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke, liebe Alnis! Und schaut ganz danach aus, als wenn Du Dein Gewicht gut im Griff hast - hoffentlich bist Du entsprechend stolz auf Dich, auf das, was Du dafür machst!
      Liebe Grüße
      Rena

      Delete
  73. you look amazing! not just because of your figure but because your confidence shows!

    personally my weight is always fluctuating, it can get pretty frustrating especially since my weight is directly connected to my emotions. when I'm happy I gain weight, when I'm sad I can't eat and lose weight. talk about a lose lose situation! lol

    www.prettyinleather.net

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks!

      I’m so sorry that weight is such an issue for you - hopefully the situation will improve very soon and be balanced equal how you feel …

      Delete
  74. Rana you look absolutely chic in this look. Also you have an amazing figure.
    My weight fluctuate every time, i have put on a lot of weight in the last one month.
    http://www.thestylegalaxy.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sophia, thanks.
      And I can’t see you have put on a lot of weight in the last one month as you still look amazing!

      Delete
  75. You've a gorgeous figure. Thank you for sharing how you maintain it. This jumpsuit is so chic and love how you styled it.
    http://doreensstylediary.com

    ReplyDelete
  76. Your body is ideal :) You look perfect in this overall:) I like especially shoes and bag in this outfit!

    Have a nice monday!
    www.evelinebison.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are very kind, thanks a lot!

      Have a nice week!

      Delete
  77. I have an incredibly fast metabolism, and have always been super skinny. I would always get picked on and called names like anorexic because of it... without people knowing the truth. Weight is such a sensitive subject for both sides of the spectrum. As long as you are healthy, you are perfect.

    Happy Sunday! Have a beautiful week

    Filipa xxx
    PlayingWithApparel.com | Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Some people seem to be really insensitive … this is really a pity. So sorry that you got such comments! You are right: weight is indeed a sensitive subject for both sides of the spectrum.

      Have a beautiful week

      Rena xxx

      Delete
  78. Your heels Rena!!!! I'd die! this is such an awesome look, love love love!!!
    http://sepatuholig.blogspot.com
    instagram.com/grace_njio

    ReplyDelete

  79. This is awesome article and beautiful lady, I really enjoy reading it, thanks for your sharing to all together. Regard - Blogger Widget a best blog tutorial.

    ReplyDelete
  80. Your figure is stunning! It's better to watch out a bit and try to stay the same size.
    Thestyletune.com

    ReplyDelete
  81. Liebe Rena,
    oh ja, das heikle Thema. Du hast vollkommen recht, viele Menschen wollen nicht hören, dass sie selbst etwas TUN müssen... sie sagen dann lieber dass es der Stoffwechsel oder die Gene sind und dass man das eh nicht ändern kann. Da ist es auch meiner Meinung nach besser, gar nicht erst in die Diskussion zu gehen - genau wie du es ja auch sagst. Genau wie du esse ich VIEL, wirklich VIEL aber eben gesund und ohne Zucker/Öl und somit nehme ich auch weder ab noch zu und trage seit ich 16 bin die gleiche Kleidergröße ;)
    Liebe Grüße!
    Larissa
    cenestquedelachance.blogspot.de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liebe Larissa,
      ja, ich habe auch das Gefühl, dass dieses Thema heikel ist. Und ich sehe schon, Du erlebst offenbar sehr ähnliche Situationen wie ich und gehst auch genauso damit um :) Du bist wirklich der beste Beweis dafür, dass man auch mit VIEL essen wunderbar schlank sein kann <3
      Liebe Grüße!
      Rena

      Delete
  82. How fabulous you look in that jumpsuit! Army pilots wear similar jumpsuit, you know...but they don't look as good as you! ....and with addition of heels, you make this outfit very feminine and attractive.

    To be honest, I don't understand why people need to comment on other people's weight all the time. I always get asked have I gained weight or have I lost weight (mostly depending on what I wear) and honestly I find it to be unpolite. My weight is always the same, I think I've had more or less the same weight since I was 14. Perhaps today when people ask have we lost weight it is supposed to be a compliment...but isn't it so much better to say to someone they look nice.

    There are many different body types, so sometimes it is hard to tell whether someone is overweight or even underweight. I know some people who are very skinny naturally (and they are very healthy) but everyone always assumes they have a weight problem while in fact that is not often true. On another hand, some women are naturally curvy and when they develop a weight problem, nobody notices it...people even compliment them, not realizing that may be struggling with anorexia. Anyway, I think we should be very careful when we comment on somebody's weight because things might not be what they seem.

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! And I know your father has been a pilot but I didn’t know that army pilots wear similar jumpsuits :)

      Honestly I neither understand why the weight of other people is constantly a topic and I’m so sorry you get also such annoying and especially impolite comments. You are really right: it is so much better to say someone they look nice!

      And I agree, the body shape isn’t an index if one is healthy … or that getting slim is healthy. Everybody should be really careful with commenting the weight of other persons as you wrote correctly that things might not be what they seem.

      Delete
  83. Toller Overall und die Schuhe sind ein Wahnsinn! Zu dem Gewicht, finde es toll, dass du das Gewicht halten kannst und stimme dir vollkommen zu. Es ist toll, wenn man in seinen Sachen hineinpasst! Ich habe gesundheitsbedingt die letzten Jahre zugenommen und hasse es, was für oberflächliche Kommentare ich mir vom Umfeld anhören musste! Als ob die gesundheitliche Situation alleine nicht schon schwer wäre. Ganz liebe Grüsse an dich liebe Rena! xxx

    www.naomella.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke Ivi! Und ich freue mich, dass wir auch hier die gleiche Meinung haben. Was mich nicht freut, das sind die oberflächlichen Kommentare, die Du Dir anhören musstest, ich finde es nämlich einfach bodenlos, wenn Menschen es wie hier gegenüber Dir so an Respekt fehlen lassen. Ich wünsche Dir von ganzem Herzen, dass sich Deine gesundheitliche Situation wieder verbessert <3 Ganz liebe Grüße an Dich liebe Ivi! xxx

      Delete
  84. I just can't express in words how stunning you look in that jumpsuit and those killer heels!! I love love this whole look and the outfit.
    Loved this post.

    I seriously believe that doesn't matter what's our weight and look is; we can always find "best fitting clothing" for ourselves. Fashion and styles have broader look these days and not just being slim or skinny. Treat your body as temple and make it look the BEST in every possible way. I never care and will never what and how people look at me. I love myself and my body in every way.

    xo
    Epsita

    New Post: http://www.thepositivewindow.com/2016/04/whats-in-spring.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, dear Epsita!

      It is so true what you wrote and you found so wonderful words that I can and want only agree by all my heart. And you are very wise you never care and will never what and how people look at you and especially you love yourself and your body in every way! You are a true role model <3

      xo
      Rena

      Delete
  85. The essentials are eating healthy a majority of the time and being active, love your body no matter what!


    Agnes x

    BlvckBee.Com

    ReplyDelete
  86. It surprise me, but impressed too! Brave and great! It is "WOW" type of look :)

    ReplyDelete
  87. I absolutely loves this utalitarian jumper !

    ReplyDelete
  88. Ich komme zu spät zur Party, würde mich aber trotzdem äussern, wenn ich darf.

    Entscheidend ist das Kaloriendefizit, sprich: Wer mehr Kalorien verbrennt, als er zu sich nimmt, nimmt ab. Ganz simpel. Wie das jeder individuell erreicht, muss er persönlich entscheiden. Der eine isst weniger oder anders, der nächste macht Sport. Am Besten ist beides in Kombination. Schon moderater Sport, ja nur ein täglicher 30-minütiger Spaziergang oder der Verzicht auf Rolltreppen/Aufzüge bringt etwas für die Kalorienverbrennung. Wichtig ist ausserdem, dass man ein Gefühl dafür bekommt, wieviel Kalorien bestimmte Lebensmittel haben. Es gibt ganz gute Apps, die das erleichtern. Man muss sich ein wenig in die Materie einarbeiten, dann hat man es schnell drin.

    Insgesamt bleibt zu sagen, dass hier Selbstdisziplin das Zauberwort ist. So hart es klingen mag: Wer übergewichtig ist, ist dafür in den meisten Fällen (Ausgenommen sind Menschen, die aus gesundheitlichen Gründen übergewichtig sind. Das sind aber die wenigsten.) selbst verantwortlich. Das wollen die meisten nicht hören, es ist aber die Wahrheit.

    Viele Grüße!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ich überlege mir gerade, ob man wirklich zu spät zu einer Party kommen kann, wenn man solche wichtigen und faktisch richtigen Beiträge dazu leistet, wie Du!

      Danke dafür. Ich sehe, Du bist bewandert in der Materie und kann mir vorstellen, Du hast absolut recht mit dem, was Du schreibst.

      Viele Grüße!

      Delete
    2. Danke für die netten Worte.

      Leider ist dieses Thema wichtiger denn je. Der Anteil an stark Übergewichtigen nimmt in Deutschland zu. Von amerikanischen Verhältnissen sind wir zwar noch weit entfernt, aber man sollte ein Bewusstsein dafür schaffen, dass Übergewicht Folgekrankheiten nach sich zieht und sich negativ auf die Lebenserwartung auswirkt.

      Rein ideologische Kampagnen, wie "Fat Acceptance" sind brandgefährlich. Natürlich muss nicht jeder gertenschlank sein. Auch der entgegengesetze Size 0-Trend ist bedenklich.

      Viele Grüße!

      Delete
    3. Sehr gerne.

      Ja, Du hast recht, das Thema ist leider wirklich wichtiger denn je und es ist wirklich bedenklich, dass der Anteil an stark Übergewichtrigen in Deutschland zunimmt. Entsprechend kann man es hier nur befürworten, dass ein Bewusstsein in der Hinsicht geschaffen wird.

      Meiner Meinung ist generell bei Extremen Vorsicht angesagt ...

      Viele Grüße!

      Delete